26 Kasım 2008 Çarşamba

Kahveci Ömer Usta - İzmir

Kahve, benim bildiğim cezvede pişer. Ama İzmir'de doğrudan fincanda pişiriyorlar. Söylendiğine göre Osmanlı Usulü böyleymiş. Sitede şöyle anlatılıyor:
Fincanda pişen Osmanlı Usulü Türk Kahvesi Mimar Sinan zamanında Konya-Karamandan Üsküp ve Saraybosna (Sarejevo) şehrine giden cami, han, hamam ve köprü inşaatlarında taş işçisi olarak çalışan atalarımız tarafından pişirilmekteydi. Bu inşaatlarda çalışan taş işçileri bir yandan çalışırken üşümemek için yaktıkları mangal ateşine fincanlarını sürerek kahvelerini kül içerisinde pişirirlermiş. Hem taş kesip, taş oymacılığı yaparken hem de kahvelerini içerlermiş. Bu iş için ayrıca bir cezve kullanmazlarmış


İzmir'de Kemeraltı'nda bulunana Kızlarağası Hanı'nın arka sokaklarından birinde, yanyana bir kaç tane "Fincanda Pişen Kahveci" bulunuyor. Ben ilk gittiğimde tesadüfen oraya oturduğum için her seferinde yine Ömer Usta'ya giderim.

Açık, kapalı ve yarı kapalı alanları blunan, açık mekanlarda kışın bile müstakil ısıtıcılarla ısınabildiğiniz sedirli tabureli çok şirin bir dükkan Ömer Ustanınki. Her yerde ünlülerle fotoğraflar ve mekanla ilgili gazete haberleri bulunuyor.

Alıştığımız kahveden biraz daha bol kahveli, bol köpüklü gayet güzel bir kahvedir içtiğimiz. Ateşte doğrudan pşitiği için korka korka tuttuğum fincanın sapı sıcak değildir, korkmayın. Benim gibi kahveden çok çay tiryakisiyseniz üzerinde bir de çay için, daha da güzel oluyor kahveniz.

Fotoğraf makinenizi çıkarttığınızda Ömer Usta hemen gelip dükkanının önünde size poz veriyor.

Kahmeci Ömer Usta'nın internet sitedi de burada.

1 yorum:

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...