23 Ağustos 2017 Çarşamba

Bronisław Malinowski

7 Nisan 1884 / Krakow - 16 Mayıs 1942 / USA

Polonyalı antropolog, bilim insanı. Etnoğrafik alan çalışmalarının öncülerinden biri olmasından dolayı 20. yüzyılın en önemli antropologlarından biri olarak tanınmaktadır. Kültürel antropoloji öğreti ve çalışmaları ile birlikte, Malanesia antropoloji araştırmalarına ve sosyoloji biliminin işlevselci yaklaşımına büyük katkı sağladı.

Bronislaw Malinowski'ye göre ruh fikri ölüm sorununa bir yanıt olarak ortaya atılmıştır ve tüm dinsel inançlar ve
ayinler bireysel ve toplumsal yaşam içerisinde meydana gelen, ölüm ve ergenlik gibi "bunalımlar" ile başa çıkma yollarıdır.

Popüler kitabı : The Sexual Life of Savages ( The sexual life of savages in north-western Melanesia: an ethnographic account of courtship, marriage and family life among the natives of the Trobriand Islands, British New Guinea )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...