23 Ağustos 2017 Çarşamba

3 tür fikir

Washington Üniversitesi antropoloji profesörü Pascal Boyer insanların üç tür fikri - normal fikirler, çok farklı fikirler ve kategorilerin karıştırılmasına dayalı fikirler - nasıl anımsadığını sınamıştır: Örneğin, "dört ayaklı masa", "çikolatadan yapılmış masa" ve "insanlar odadan çıktığında üzülen masa".

Cansız bir nesne ile bir insan hissinin karışımından oluşan sonuncu fikir en iyi anımsanan fikir olmuştur. Boyer'in kuramı şudur: İnsan beyninin yapısından ötürü bu fikirler aşırı derecede "dikkat çekicidir" ve bundan dolayı bir kuşaktan ötekine aktarılması olasılığı daha yüksektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...