9 Mayıs 2016 Pazartesi

Siyah / Beyaz

Bir siyah beyaz fotoğrafım ben
Tozlu raflardayım
Eski albümlerde
Yağmurlu günlerde
Alçak gönüllü bir su birikintisiyim” *

Bir şarkıyla hatırladım birden kendimi. Çok eski bir zamandayım, bu şehirdeyim, Gölgedeyim, her şeyi görüyorum. Elin değiyor elime, o sıcakta bardağı tutmaktan soğuk ellerin ve sabah uyandığında da.

Bir gün bir yağmur sonrası siyah beyaz bir fotoğraf bulacaksın yerlerde” * diye fısıldıyorsun kulağıma gürültünün içinde, seni ilk defa o zaman fark ediyorum. “Üsküdar kumrusu gözlü” ** bir çocuksun ve çok yakında büyüyeceksin, biliyorum.

“Nedir o?” diye soracakken tam, sahneden yükseliyor aynı dizeler, “Şarkıyı mı söylüyorsun kulağıma” diyorum “Bir gün olacağı söylüyorum” diyorsun. Elimi tutuyorsun, soğuk, boş bardağı gösteriyorsun, duraksamadan gidip dolusunu getiriyorum, geldiğimde kalabalıkta yüzüyorsun. Sonra şamandıraya tutunurcasına kolumu tutup aynı anda söylüyorsun sahnedekilerle “İşte o an bir kıpırtıyım yüreğinde” *. Bardaklar hiç boş kalmadan şarkıları son ediyoruz, ben bazen dans ediyorum, sen bazen sevişiyorsun. Sen artık sadece bana tutunuyorsun.

Bir gün batımıyım güneyde
Bir akşam vaktiyim
Ucuz bir şarabın şişesiyim denizde
Yüzüyorum, yüzüyor muyum?
Bilmiyor musun?” *

Hiç ısınmıyor ellerin. Ve beni hiç üşütmüyorsun, gece güne dönerken hala boğulmaktan korkarmış gibi, sımsıkı sarılmış bana, uyuyorsun.

Şehrin karanlık sokaklarında
Donu düşük çocukların yaptığı
Kağıttan bir gemiyim
Yüzüyorum, yüzüyor muyum?
Bilmiyorum” *

Nefesin nefesimde uyanıyorum ki isimsiz bir yalnızlık içindeyim. Eve bakınıyorum, yoksun. Neden sonra kapının önünde, bir peçeteye aceleyle yazılmış bir satır buluyorum “Siyah beyaz bir fotoğraf farzet bunu yerlerde“.

Sen, kimsin, hala bilmiyorum…

Ama köhne gecelerde bazen, siyah karanlıkların beyaz gölgelerinde, seni düşünüyorum…

* Pilli Bebek – Fotoğraf
** Ferhan Şensoy – Gündeste

 
29.Mayıs.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...