30 Ekim 2014 Perşembe

Calibro Touch Lux - Kitap Okuyucu İncelemesi

Yurtiçi Kargo'nun beceriksizliğine rağmen Calibro'ya bugün kavuştum. 6 saatlik kullanımdan sonra biraz fikir sahibi oldum. Elektronik kitap okuyucunun ne olduğu ve sahip olması gereken özellikler zaten belli olduğu için ben "olmamış"lara değinmek istiyorum. Genel olarak keyifli ve güzel bir cihaz olduğunu peşin peşin belirteyim.

  • Cihazın gövdesi biraz fazla kaygan. Sürekli olarak elde tutulacağı düşünülerek biraz daha tutulabilir yapılabilirdi sanıyorum. Silikon bir fılıfla bu çözülebilir.

  • Calibrolid ismini verdikleri kapaklı bir kılıf var. Çantada taşırken kullanmak isteyebileceğiniz bir ürün. Biraz uyduruk aslıdna ama zaten 12,90'a satıyorlar, ne bekleyebiliriz ki.

  • Ekran, ışığı ve parlaklığı gayet güzel. Ve lakin sayfa geçişlerinde sanki biraz "fade" efekti var gibi. Yeni sayfa bir önceki sayfanın üzerine geliyor ve satırlar bir süre çakışıyor. Çok problem değil belki ama hoşuma gitmedi.

  • Dokunmatik ekran, alışageldiğimiz kullanım standartlarına göre biraz yavaş kalıyor. Yaklaşık 1 sn.lik bir gecikmesi var. Alışıncaya kadar birden çok tıklamalara neden oluyor. Yine basılı tutma fonksiyonu da bazen bu nedenle tıklama gibi cevap veriyor.

  • Dropbox ile bağlantıyı ben bulamadım.

  • Seçili metinleri sosyal medyada paylaşma özelliğini de bulamadım. Bir yazılım güncellemesiyle aktif edileceğini sanıyorum.

  • İnternete bağlanmasında sıkıntı yok ama sürekli bağlı kalmıyor. Birşey için bağlanması gerektiğinde daha önce bağlandığınız modeme şifre sormadan bağlanıyor. 1 dakikaya yakın sürüyor.

  • İnternet Tarayıcısı tam bir felaket, çok yavaş. Muhtaç kalmadığınız sürece kullanmanızı tavsiye etmem.

  • PDF dergileri bir türlü "temin edip" de okuyorsanız, Calibro bu konuda da yetersiz kalıyor. Tespit edebildiğim kadarıyla 12 mb. üzeri dosyalarda ( ki bunu altında dergi bulmak zor zaten) "büyük dosya biraz zaman alabilir" şeklinde bir uyarı veriyor. Dergi açıldığı zaman da sayfa geçişleri 5 saniyeye kadar çıkabiliyor.

  • İnternet gezgini ve PDF dosyalarda, alışageldiğimiz "iki parmakla sayfayı büyütme" hareketi, çok yavaş ve kontrolsüz; kullanılabilirliği yok.

  • Basic modelinde ekran aydınlatması yok, almanızı kesinlikle tavsiye etmem zira Touch Lux modelinde arka ışığı kapattığınızda okunması çok zorlaşıyor.

  • Dahili hafızada yaklaşık 3,4 GB boş alan var kullanmak için, harici karta ihtiyaç bile olmayacak muhtemelen.

  • Bilgisayara bağlayıp içine elinizdekileri atabiliyorsunuz, bu da kullanışlı bir özellik. Klasör yapısını da destekliyor, arşivinizi istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

  • Resim gösterme kısmı sıkıntılı. Yüklediğiniz renkli fotoğrafları çok güzel bir şekilde gri tonluyor. Ama her zaman değil. Bazen az önce gayet güzel tonladığı fotoğrafı 16 renk gibi gösteriyor, ileri-geri yaptığınızda düzeliyor.

  • Cihazda genel olarak bir ekran yanıp sönmesi durumu var. Kitap ekranı olsun diğer ekranlar olsun arada flaş çakar gibi bir geçiş oluyor. Fon rengi siyah, yazılar da beyaz oluyor sorna hemen düzeliyor. Sanki cihazı gece moduna geçiren bir özellik var o çalışıp hemen duruyormuş gibi. Bunu çok ama çok sevimsiz buldum.

  • RSS okuyucu kısmı benim için çok önemli bir artıydı ama görebildiğim kadarıyla müstakil bir RSS okuyusu değil, tarayısı üzerinden direk siteye yönlendiriyor. Çok zaman ayırmadım incelemeye ama işin içine tarayıcı girdiğine görebek kullanışlı olmayacak demektir.

  • Yine kullanma kılavuzunda yazıyor mu bilmiyorum ama cihazın içinde ekitap okumak için 2 farklı program var : AdobeViewer ve fbreader. Kitabın üzerinde biraz bekleyince açılan menüden 'birlikte aç' seçeneğinin altında bulunuyorlar. fbreader'i ben daha çok sevdim sanki.

  • Her zaman değil ama arada sırada bir önceki sayfanın görüntüsü silüet halinde arkada kalıyor ve açılan sayfa onun üzerine geliyor. bu kitap okurken değil de menülerde dolaşırken başıma geldi. 1-2 sayfa sonra düzeliyor ama.


"Yahu kardeşim adamlar hiç mi iyi bir şey yapmamış, ne uyuz adammışsın sen." diyenleriniz için ilk paragrafta yazdığım "6 saatlik kullanım" ve "Genel olarak keyifli ve güzel bir cihaz olduğunu belirteyim." ifadelerine dikkat çekmek isterim. Aldığımdan beri elimden düşürmedim ve hali hazırda iPad ile okumakta olduğu kitaptan yaklaşık 100 sayfa kadar okudum. Yani elimden bırakamadığım bir cihaz durumunda, bunu göz ardı etmemenizi isterim.

Kaldı ki yukarıda bik bik eleştirdiğim şeylerden bazıları muhtemelen benim hatamdan dolayı olan şeylerdir, bunları keşfettiğimde mutlaka düzelteceğim. "Yılların tecrübesine" güvenip kullanıcı kılavuzunu falan okumadım zira, atladığım bir şeyler mutlaka vardır.

Cihazın "hakkında" bölümünde "Cihaz Modeli" seçeneğine bakıldığında "PocketBook 626" diye gözüküyor. İnternette aradığınızda bunun yeni bir ürün olmadığı sadce isim değiştirilerek bizde satıldığını gördüm. İyi m kötü mü bilemedim şimdi bunu, "Elin Kindle'ını alacağıma bizimkilerin Calibro'sunu alayım." diye düşünmüştüm zira tercih ederken. O "Türkiye'nin kitap okuyucusu." lafı biraz battı şimdi bana...

Neyse hadi, aklım kitapta kaldı. Mutlaka düzeltmeler olacaktır bu yazıda, dikkate değer bulduysanız arada kontrol ediverin ve varsa lütfen yanlışlarımı düzeltin.

 

28.12.2015 tarihli ek : 

Cihazı aldıktan sonra biraz heves biraz da kitaplar bitene kadar kullandım. Sonrasında ayda 2-3 defadan fazla kullanmadım. Ama son 2 aydır her gün kullanıyorum ve cihaz buna dayanamadı. Tuşlara iki defa ya da daha "derin" basmak gerekti, açılınca kapanmamaya kapanınca açılmamaya başlandı, açıldığında kendiliğinden her şey sıfırlanmaya başladı gibi bir sürü sorun çıktı.  Firmayla iletişime geçtim, bakalım ne olacak. 

21.01.2016 tarihli ek : 
Firma hemen cevap yazarak ücretsiz olarak kargolamamı istedi. Gönderdim. 4-5 gün sonra arayarak sorunun giderildiği bilgisini verdiler ve cihazı yine ücretsiz olarak gönderdiler. Geldiğince Calibro çalışmıyordu. Tekrar yazıştık, tekrar gönderdim, tekrar düzeltip gönderdiler; yine çalışmıyordu. Hala da çalışmıyor. Yazışıyoruz bakalım. 

19,02,2016 tarihli ek : 

Cihazı tamir edemeyeceklerine karar verip yenisini gönderdiler. Bu arada tamirden tek anladıklarının yazılımı güncellemek olduğundan eminim. "Pili 2 saatte bitiyor"  şikayetinin sonucunda bir allahın kulunun da o pilin voltajını falan ölçtüğünü zannetmiyorum. 3 gün test ettik diye gönderdikleri cihaz, aldığımda çalışmıyordu. Bir de mesajda "burada çalışanlar sizin orada çalışmıyor" diye ukalalık ediyorlar. neyse ki videosunu çekmiştim son seferinde. 

Neyse gönderdikleri sıfır ürün de çalışmıyordu. Onu da yazdım yine klasik "gönderin bakalım" cevabı geldi. Göndereli 1 hafta oldu na arayan var ne soran var. 2 defa mesaj yazmadan hayatta cevap vermiyorlar bilesiniz. 

2 aya yalın süredir cihazı kullanamıyorum. Güzelim cihazı sat ama beceriksiz bir teknik servis sistemi kur, müşterilerin senden nefret etsin. Tebrikler Calibro...

 

9 yorum:

  1. Yeni sayfa bir önceki sayfanın üzerine geliyor ve satırlar bir süre çakışıyor. Çok problem değil belki ama hoşuma gitmedi. demişsiniz bu durumu ayarlar-gelişmiş-tam sayfa güncelleme -her zaman olarak değiştirirseniz öyle bir sorun kalmaz :)

    YanıtlaSil
  2. Biliyorum ama yine de tam olarak düzelmiyor.

    Gerçi Calibro'dan sonra bir Kindle Paperwhite II inceleme imkanım oldu, onda da benzer bir durum var gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bu yazıyı 30 ekim 2014 te yazmışsınız..Calibro'da o tarihten bu zamana değişen özellikle de cihazın kusurlarında düzelen bir şeyler var mı?

    YanıtlaSil
  4. Pek yok. Dropbox güncellemesi geldi, kitap eklemek biraz daha kolaylaştı. Bir yerde bir kitap bulduğunuzda hemen Dropbox'a atıp sonra cihaza indirebiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  5. merhaba Cihangu arkadaş
    Bana önerebileceğiniz E KİTAP OKUYUCU VAR MI ? Önemli olan kullanılabilir olması, gözü yormaması fiyat önemli değil ayrıca satın almak istediğim kitapları nereden indirebilirim helalinden olacak şekilde teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba.

    Herşeye rağmen Calibro önereceğim yine. Epub desteği işleri çok kolaylaştırıyor.

    E-kitap temini için yasal olan yolları sormadığınızdan eminim, bir çok kitapevi e-kitap satışı yapıyor.

    Yasal olmayan yollardan bu tip içerik teminiyle iligi ise hem yasal hem de vicdani sorumluluğum bilgi paylaşımıma izin vermiyor. Ha yanlış anlamayın, kullanmıyor değilim; sadece bu tip bilgileri paylaşmıyorum.

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  7. cico kobo alsana, onda da türkçe kitap arşivi var. kanadalıların kindle'ı. 450 tl filan. ne uğraşıyon ya calibro malibro. seviyom seni

    YanıtlaSil
  8. Kobo'yu inceledim, güzel duruyor ama zaten bir tane var. Çöpe mi atayım bunu :) Öperim :)

    YanıtlaSil
  9. Benim calibro sense cihazım da bozuldu. Çok da itinalı kullanmama, alındığı günden bu yana kılıfla kullanmama rağmen. Yahu çok ta kullanamamıştım cihazı. Şarj olmuyor ve açılmıyor. Mesaj attım dönen olmadı. Telefonlarını aradım açan yok. Yoksa artık Calibro servis hizmeti vermiyor mu? Benim tahminim bataryanın değişmesi gerekiyor. Garantisi de devam ediyor ama servise ulaşabilmek ne mümkün. Arkasında yerli bir marka var diye bugüne kadar bu cihazı öneriyordum ama servis konusunda muhatap bulamayacağımı doğrusu ummamıştım.

    YanıtlaSil

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...