23 Ekim 2013 Çarşamba

velîlerle deliler II

cem ettim bir alemde

sefayı hiç bilmedim

demde buldum huzuru

cefadan çekinmedim



gece dediler geldim

kurulmuş muhabbete iliştim kıyısından

gönüllerde yer çoktu ortalarda kalmadım

sonra çoka bölündüm aradım her parçamı

bütün çöplere baktım zerremi bulamadım

de ki zom muhabbeti zerre aşka kanmadım

de ki deli konuşur hiç bir göze doymadım

de ki demem dinlerim

ben dahi anlamadım


çok özlemiş gibiyim özlemini bilmeden

sadece bildiğimden belki de özlemeyi

canım ne çok acıyor kaçsam bile kendimden

de ki berduş bir adam heceliyor kendini

adını söylemeden kendimi bilemedim

gittim camın önüne baktım şu karanlığa

hû diyen derviş sandım

kandım camda yansıya

giydim aşkın postunu döneyazdım kendimi

tüttüm duman içinde bir ateş olamadım

damladım da söndürdüm dumanını kendimin

ağlıyorum sandılar ki sana kanamadım


çok acıyor ellerim değmişliğinden belki

gözlerim âmâ gibi görmüşlüğümden sanki

lakin gönül lâl değil harfler pek kifayetsiz

kelimeler yetmiyor cümleler nezaketsiz

ismin bir isim değil

sanki bir ses ilahî


ebcedini kitledim dilimin köşesine

anahtarı sendedir ben yalnız düğümüyüm

velîler semah durdu aşıkların neyiyle

hüzün gerdeğe girdi ben onun düğünüyüm


24.Ekim.2013 / Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

uykusuzluk üzre yazılmıştır 1

gözümden akan uyku nereye kaçtın madem kaçacaktın ben neden yattım sen kaçıp gidince ben bana kaldım gökte yıldızları sayar dururum kapadın ...